niedziela, 5 marca 2017

Owsianka nocna mocno kokosowa (bez gotowania)






O owsiance nocnej już wspominałam (klik).
Jej wersja podstawowa jest już bardzo smaczna, a wzbogacona różnymi składnikami - wprost rewelacyjna!
Taką owsiankę mogłabym jeść nawet i kilka razy dziennie, tak samo jak opcję z toffi i krówkami (klik).
Tu dodatkowo dodałam pastę kokosową (*), która w mojej owsiance podkreśliła smak kokosa i nadała jej większej wartości odżywczej.
Polecam!

(1 spora porcja)
50g płatków owsianych górskich (bezglutenowe możecie kupić w Biogo)
3 łyżki wiórek kokosowych (płaskie)
300 ml mleka kokosowego
Dodatkowo: 
  cukier kokosowy (do smaku)
Opcjonalnie:
pasta kokosowa (do nabycia w Biogo)

 Wieczorem do miseczki (**) wsypać płatki owsiane i wiórki kokosowe.
  Całość zalać mlekiem, a następnie dokładnie wymieszać i przykryć folią spożywczą. 
  Miseczkę odstawić w chłodne miejsce.
(Niekoniecznie do lodówki.)
Rano płatki opcjonalnie podgrzać (ale nie gotować) i wymieszać z odrobiną pasty kokosowej.
Na końcu owsiankę dosłodzić do smaku.

 (*) To delikatny koncentrat powstały z odsączonego, czystego miąższu z kokosa.
W jej skład wchodzą głównie nasycone kwasy tłuszczowe, których zawartość wynosi blisko 90% oraz nienasycone kwasy tłuszczowe (jednonienasycone - około 6,5%, wielonienasycone - około 1,5%), a także witaminy (E, B, C), minerały (wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód, cynk) oraz aminokwasy. 
Pasta kokosowa, stanowi łatwo przyswajalne źródło energii.
Dodam, że tłuszcz kokosowy poprawia trawienie oraz pracę jelit, pomaga także stracić na wadze. Jest także znakomitym naturalnym środkiem energetyzującym, który może z powodzeniem zastąpić różnego rodzaju sztuczne suplementy. Zapobiega chorobom wątroby, chroni przed osteoporozą, zmniejsza ryzyko chorób serca i poprawia poziom cholesterolu.
 Pastę kokosową można dodawać do różnych posiłków.
(**) Można użyć słoiczka z nakrętką, wtedy mamy szybkie i zdrowe śniadanie, np. do pracy.
 
https://biogo.pl/?utm_source=facebook.com&utm_campaign=digotuje&utm_medium=blog