niedziela, 23 października 2016

Ryż z mlekiem i żurawiną liofilizowaną (plus dodatki)





Przepis autorski (mój).
Uwielbiam swój deser ryżowo-budyniowy (klik), ale tym razem przedstawiam propozycję na szybkie, smaczne i syte śniadanie.
Często do obiadu gotuję większą ilość ryżu, aby później połączyć go z mlekiem i mieć pyszny posiłek - czasami na słodko lub w wersji wytrawnej.
Tym razem postawiłam na żurawinę liofilizowaną (*), borówki i płatki migdałowe.
Owoce liofilizowane są lekkie, zdrowe i mają mniej kalorii niż kandyzowane.
Żurawina posiada właściwości wspomagające prawidłowe funkcjonowanie układu moczowego, a medycyna ludowa zaleca jej stosowanie w przeziębieniach (działa przeciwgorączkowo), anginie, w przypadku osłabienia pracy żołądka, jelit i trzustki, a także na awitaminozę i ogólne osłabienie oraz przemęczenie organizmu. 
Żurawina ma również właściwości witaminizujące i odtruwające.
Jest wielką skarbnicą witaminy A, B1, B2, C, żelaza, magnezu, wapnia oraz fosforu.
Takie zdrowe śniadanko to wielki zastrzyk energii.
Kto się skusi?

(2-3 porcje)
100g ryżu
1 szczypta soli
500 ml mleka 1,5% (lub wg gustu) (**)
 Dodatkowo:
syrop z agawy (wg smaku) (***)
żurawina liofilizowana
Opcjonalnie:
ulubione owoce lub orzechy (u mnie borówki i płatki migdałowe)

Ryż ugotować w osolonej wodzie.
(Smaczniejszy jest lekko rozgotowany.)
Mleko podgrzać i wymieszać z ryżem.
Całość dosłodzić syropem z agawy i przelać do miseczek.
Każdą porcję posypać żurawiną i ulubionymi dodatkami.

(*) 100g żurawiny liofilizowanej zawiera: 
326 kcal, 1g tłuszczu, 3g białka, 35,4 błonnika, 58,5 g węglowodanów.
(**) Ilość mleka należy dostosować do własnych preferencji - w zależności, czy wolimy ryż gęstszy - czy rzadszy.
Zawsze wybieram mleko (bez laktozy), które posiada 1,5% zawartości tłuszczu. Nie kupuję odtłuszczonego, ponieważ brak tłuszczu sprawia, że mleko jest pozbawione witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A, E, D i K). Witamina D wspomaga proces przyswajania wapnia, dlatego wapń mleka odtłuszczonego jest przyswajany przez organizm dużo słabiej.
(***) Można użyć miodu, cukru, czy dowolnego syropu. Z racji, że czasami mleka mocno nie podgrzewam - wybieram syrop z agawy, który świetnie się rozpuszcza w płynach, bez względu na ich temperaturę.

Moja żurawina pochodzi z jednego z pakietów Diety OXY.
Tu - klik można zrobić test i dostosować dietę do własnych potrzeb.
Diety OXY to nie tylko zdrowe odchudzanie, ale ich składniki posiadają wiele pozytywnego wpływu na ludzki organizm.
Więcej do poczytania tu - klik.

https://www.dietaoxy.pl/