czwartek, 14 lipca 2016

Amarantuski z kokosem





Ciasteczka są pyszne i delikatnie chrupiące.
Idealnie nadają się na zdrową przekąskę, która posiada wartościowe składniki odżywcze.
Możecie do nich dodać swoje ulubione bakalie, czy dosłodzić według własnego smaku.
 Jeśli nie mieliście do czynienia z amarantusem ekspandowanym (tzw. poppingiem) - to koniecznie go spróbujcie.
Jest świetny do ciasteczek,  jako posypka do deserów i podjadania na surowo, bo nie wymaga obróbki termicznej.
Syrop z agawy ma również wiele zalet, ale w skrócie napiszę, że to doskonała substancja słodząca o niskim indeksie glikemicznym (15 IG).
Z powodzeniem mogą go spożywać diabetycy i osoby na diecie niskokalorycznej. 
To kto się skusi na zdrowe ciasteczko?

(około 15 sztuk)
2 szklanki amarantusa ekspandowanego (poppingu; użyłam z miodem)
2 łyżki syropu z agawy (ew. miodu)
1 jajko (ew. banan)
Dodatkowo:
1/2 szklanki wiórek kokosowych

Jajko dokładnie roztrzepać lub rozmieszać za pomocą miksera.
(Używając banana - należy go uprzednio rozdrobnić na jednolitą "papkę".)
Dodać jajko, amarantus, wiórki kokosowe i syrop z agawy.
Całość dokładnie połączyć (najlepiej dłonią).
Z powstałej masy uformować kulki o wielkości orzecha włoskiego.
Każdą kuleczkę dość mocno spłaszczyć i ułożyć na blasze wysłanej papierem do pieczenia.
(Ja ciasto delikatnie rozwałkowałam i wykrawałam z niego okrągłe ciasteczka.)
Piec (w rozgrzanym piekarniku) około 15 minut w 180 stopniach.
(Amarantuski powinny być delikatnie zarumienione.)
Ciastka ostudzić na kratce i przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku.


Produkty do ciasteczek można nabyć w sklepie Eko Zdrowie.